46"2
REGISTRES DU BUREAU
[i57a]
DLXXV [CCLXIJ]. — [Ordre aux maîtres des oeuvres de faire un pont léger
SUR LES FOSSÉS À LA PORTE DU TEMPLE.] 3i mai 1572. (A, fol. 3io r°; B, fol. 33o v".)
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Guillaume Guillain et Charles Leconte, Maistres des œuvres de lad. Ville, faictes au travers des fossez
de la porte du Temple ung pont liger pour passer les gens de piedz et de cheval seullement, jusques à ce que aultrement en soit ordonné.
"Faict au Bureau de la Ville, le dernier jour de May mil v° soixante douze. *
DLXXVI [CCLX1II]. — [Convocation à une assemblée de Ville.]
3i mai 1572. (A, fol. 3io r°; B, fol. 33o v°.)
« Monsieur de Charmeau, plaise vous trouver luudy prochain'1', à une attendant deulx heures de re ll e vée, en l'Hostel de ceste Ville, pour adviser sur la demande que faict Monsieur de Nevers à lad. Ville touchant la porte et tour de Nesle. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le dernier jour de May mil v° soixante et douze.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de Paris, tous vostres(2'.n
Semblables mandemens, aux fins que dessus, ont esté expédiez à Messieurs les autres Conseillers de lad. Ville, chacun pour son regard<3'.
DLXXVII [CCLXIV]. — [Ordre aux arbalétriers pour la procession de la Fête-Dieu.]
4 juin 1573. (A, fol. 3io v"; B, fol. 331 r°.)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Cappitaine des arbalestriers de ceste Ville, nous vous mandons que vous ayez à monter à cheval, de­main six heures du matin au plus tard, avec dix de vostre compaignée ayans leurs sayes de livrées; et eslablirez le reste de vostre compaignée à pied, aians leurs sayes et hallebardes, pardixaines, aux places
que congnoistrez les plus necessaires en ceste Ville, lesquelz vous visiterez faisant reveue, jusques ad ce que toutes les processions soient passées; tenant si bien la main que toutes choses puissent passer sans aulcun desordre ou scandalle'4'. Sy n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le mercredy qua-treiesme jour de Jung mil v° lxxii.t;
-1' Le lundi suivant était le 2 juin; or il n'y a à celte date dans nos Registres aucun procès-verbal d'assemblée.
<-' La souscription ne se trouve pas dans B.
(3> Ces trois lignes ont été omises dans A.
(4) Ce mandement était la conséquence d'une ordonnance du Parlement, publiée la veille, 3 juin, dont voici la teneur : -La court ra ordonné qu'il sera enjoinct aux Prevost de Paris et ses lieutenans, Prevost des Marchans et Eschevins de ceste Ville et Lieutenant -criminel de robe courte, Chevalier du Guet, distribuer leurs sergens et archers par les carrefours et endroictzde ceste Villeet fauxbourgs, irle jour et feste du Sainct Sacrement prochain, à ce que aucun scandale ou tumulte n'advienne; et que les Commissaires se transpor-ctteront avec les marguilliers des paroisses de cestedicte Ville et fauxbourgs, pour admonester les paroissiens des paroisses tendre et "faire tendre; et où il se trouveroit aucuns refusans tendre, tendront pour eux, faisant procès verbaux des refusans. Et outre sera "publié à son de trompe et cry public, par les endroictz accoustumez, deffences à toutes personnes, de quelque qualité qu'ilz soient, "de faire, ledict jour speciallement, ni autres, aucun scandale ou tumulte, ains se comporter modestement et reveremment.n (Ar­chives nat., X1* i636, fol. 186 v°.) Cette ordonnance a été publiée par dom Félibien, Hist, de la ville de Paris, t. IV (Preuves, II), p. 834.— La Fête-Dieu se célébra, en 1572, le 5 juin.